Presentatiescherm voor vergaderingen

Een presentatiescherm kan zowel een interactief touchscreen als monitor zijn. Het verschil zit hem in de bediening van het scherm. Een touchscreen is voorzien van een extra laag welke het mogelijk maakt het scherm met een pen of de hand te bedienen. Bij een monitor daarentegen ontbreekt deze laag en zal de bediening lopen via een computer, laptop of media player.

Tegenwoordig is het begrip ‘bring your own device’ niet meer weg te denken in een moderne vergaderruimte. Klanten en medewerkers nemen hun eigen apparaat mee naar een vergadering. Hoe ideaal zou het zijn als deze draadloos verbonden kan worden met het scherm? En de vergadering direct gestart kan worden? Wij vertellen graag meer over de presentatie oplossingen.


Meeting room booking

In de voorbereiding van een meeting gaat veel tijd zitten. Het is onder andere van belang vooraf een ruimte te reserveren en een agenda voor de vergadering op te stellen. Voor het reserveren van een vergaderruimte bestaan meeting room booking systemen. De organisator kan van te voren een ruimte reserveren voor de vergadering, door middel van de ruimte toe te voegen aan de agenda-uitnodiging. Zo staat de ruimte direct voor de juiste datum en tijd gereserveerd. 

Het is ook mogelijk het meeting room booking systeem uit te breiden met meeting room displays. Deze displays zullen geplaatst worden bij de verschillende ingangen van de vergaderruimtes. Zo kan een ieder zien of de vergaderruimte bezet is en voor welke tijdsbestek. Mocht u adhoc willen vergaderen, loop dan gewoon naar de vergaderruimte toe. Indien de ruimte vrij is, kunt u via het display de ruimte boeken en direct de vergadering starten. 

Effectief vergaderen

Binnen ieder bedrijf wordt ongetwijfeld vergaderd. Echter in sommige functies meer dan in andere. Werkgevers hebben een groot belang bij effectief vergaderen. Maar wat is er nodig om een vergadering effectief in te richten? Er bestaan diverse oplossingen om van te voren een vergaderruimte te kunnen reserveren. Stel bovendien van te voren een agenda op. Dit zorgt ervoor dat iedere deelnemer precies weet welke onderwerpen er aan bod komen en hierop een voorbereiding getroffen kan worden. Richt de vergaderruimte in met de juiste audiovisuele middelen ter ondersteuning van de vergadering.

Hybride werken

Hybride werken is een veelvoorkomende trend waar we vandaag de dag niet meer omheen kunnen. Hybride staat voor een combinatie van twee individuen. Met hybride werken wordt de combinatie van gedeeltelijk op kantoor en gedeeltelijk thuiswerken bedoelt. Hybride werken heeft het afgelopen jaar in een versneld tempo zijn intrede gemaakt. Werknemers zijn veelal positief over de hybride werkcultuur. Zodoende is de verwachting dat dit ook in de toekomst het nieuwe normaal zal zijn én blijven. Organisaties zullen hun werknemers moeten faciliteren bij goede werkplekken, zowel thuis als op kantoor. 

Om een hybride werkomgeving optimaal in te richten, zijn daar de juiste middelen voor nodig. Ontdek welke middelen, zowel voor thuis als op kantoor, goed van pas kunnen komen.