Presentatiescherm in een mkb-bedrijf

Binnen MKB-bedrijven worden vergaderruimtes steeds vaker uitgerust met moderne technologieën. Hieronder valt onder andere de audiovisuele apparatuur zoals een touchscreen of monitor. Beide kunnen ingezet worden als presentatiescherm. Door een huddle room of vergaderruimte hiermee uit te rusten, kan deze altijd gebruikt worden voor meetings of brainstormsessies. Dit kan ten gunste komen van de effectiviteit en efficiëntie van een vergadering. Gebruikte documenten kunnen worden opgeslagen op het netwerk of direct naar de cloud zoals Google drive of Onedrive.

Voorbeelden van projecten voor MKB-bedrijven vindt u op onze projectenpagina. Hier ontdekt u diverse geboden oplossingen.

Gaat u voor een touchscreen of monitor?

Zowel een monitor als touchscreen kan ingezet worden als presentatiescherm. Het is maar net afhankelijk van de behoeften en wensen van de organisatie. Het verschil tussen een touchscreen en monitor zit hem in de bediening. Een touchscreen kan bediend worden met de hand en/of bijgeleverde pen. De bediening van een monitor zal lopen via een ander device. Wanneer het gewenst is om aantekeningen op het scherm te maken, is een touch-functionaliteit vereist. Indien dit niet het geval is en het doel voornamelijk is om presentaties te kunnen geven, dan kan een monitor ook aan de wensen voldoen.

Touchscreens en monitoren zijn er van diverse merken en in verschillende formaten. Doe van te voren dan ook goed onderzoek alvorens een oplossing aan te schaffen. Het is van belang dat u goed op de hoogte bent van de mogelijkheden die er allemaal zijn. Onze adviseurs helpen u graag hierbij.

Online videovergaderen

Het presentatiescherm kan uitgebreid worden met een losse camera en microfoon, alles-in-één videobar of dedicated room oplossing. De verschillende mogelijkheden worden allemaal ingezet voor hetzelfde doel; videovergaderen. Een videovergadering is een online vergadering met collega’s en/of klanten. Door een vergaderruimte in te richten met een presentatiescherm en videoconferencing apparatuur, kan het altijd gebruikt worden voor videoconferenties. De verwachting is dat overleggen met partijen die op langere afstand van elkaar vandaan zitten, in de toekomst vaker online plaats gaan vinden. Dit gezien online vergaderen vele voordelen kent. Zo bespaart het onder andere reistijd. Deze tijd kan ingezet worden voor andere werkzaamheden.

Draadloos presenteren en videoconferenties voeren

Om optimaal gebruik te kunnen maken van de functionaliteiten van het presentatiescherm, kan het zoals hierboven benoemd uitgebreid worden met middelen om te kunnen videovergaderen. Daarnaast bestaan er ook ideale oplossingen om draadloos te kunnen videovergaderen én presenteren. Deze oplossing is van Barco en wordt de ClickShare Conference genoemd. Hierbij wordt er een device achter het presentatiescherm geplaatst. Aan dit device worden de diverse apparatuur aangesloten. Vervolgens sluit u de dongel aan op uw eigen device én u bent met één druk op de knop verbonden met alle apparatuur in de ruimte.


Bevestiging van de gehele oplossing

Wanneer uw bedrijf over meerdere vergaderruimtes beschikt en u de audiovisuele apparatuur daar in wilt zetten waar nodig, is het mogelijk de oplossing op een verrijdbaar onderstel te monteren. Dit stelt u in staat de middelen flexibel in te zetten. Indien het gewenst is dat de apparatuur standaard in een ruimte aanwezig is, kan er voor gekozen worden om de complete oplossing aan de muur te bevestigen. Dit kan dan zowel vast aan de wand zijn als op een elektrische wandlift. Wanneer de oplossing vast aan de wand bevestigd wordt, kunnen alle kabels e.d. volledig weggewerkt worden. Het voordel van een elektrische wandlift is dat het scherm in hoogte verstelbaar is.