Het aanschaffen van (levens)middelen wordt ons steeds makkelijker gemaakt met de komst van het internet. Alles is eenvoudig online te bestellen. Fysieke winkels erkennen deze situatie. Dit maakt dat zij steeds meer inspelen op de belevingswereld van de consument. Wanneer de consument een fysieke winkel bezoekt, moet er een beleving geboden worden. Deze beleving zal het verschil maken tussen online winkelen of naar een fysieke winkel gaan. Het bieden van deze beleving is niet van de één op andere dag geregeld. Allereerst moet vastgesteld worden hoe deze beleving eruit moet komen te zien, waarna vastgesteld kan worden welke middelen hiervoor nodig zijn. Vaak speelt technologie hier ook een rol bij.
Bruynzeel Keukens heeft veel aandacht besteedt aan de belevingswereld van de consument. In diverse winkels van Bruynzeel zijn touchscreens terug te vinden. De adviseur ontwerpt uw keuken terwijl u realtime mee kunt kijken op het touchscreen.
Touchscreen versus monitor
Een touchscreen of monitor kan van toegevoegde waarde zijn binnen de retail. Afhankelijk van het doel hiervan, zal gekozen worden voor een touchscreen of monitor. Om een wat beter beeld van de toegevoegde waarde hiervan te geven, hebben wij wat voorbeelden opgesomd. Zo kan er bijvoorbeeld gekozen worden om in een winkelcentra monitor(en) op te hangen om de aandacht van de bezoeker te trekken. Op deze schermen kan dan zeer diverse content gedeeld worden. Dit kan uiteenlopen van informatie over de shops tot aan nieuwsitems en het weer. Winkels kunnen ook groot formaat monitoren in de etalage plaatsen om items uit de collectie op voorbij te laten komen.
Touchscreens kunnen van toegevoegde waarde zijn in onder andere mode- en fastfoodketens. Bestel een artikel (die niet meer op voorraad is) op groot formaat scherm voor een klant of laat consumenten zelf hun bestellen door middel van een touchscreen plaatsen. In de toekomst zullen audiovisuele middelen niet meer weg te denken zijn uit de retail.
Digital signage oplossingen
Digital signage betekent het overbrengen van informatie aan het publiek via digitale middelen, zoals een beeldscherm. Een andere term die hier ook vaak voor gebruikt wordt, is narrowcasting. Veelal worden monitoren ingezet voor digital signage doeleinden. Het is van belang om te kijken waar de digital signage monitoren geplaatst gaan worden.
Bij de aanschaf van één of meerdere monitoren moet er rekening gehouden worden met het aantal uur per dag dat de monitoren zal draaien en de plek waarop het scherm komt te hangen (in verband met de lichtopbrengst). De informatie op het scherm moet namelijk altijd goed leesbaar zijn voor het publiek. Er bestaan diverse mediaplayers welke speciaal ontworpen zijn voor narrowcasting doeleinden.
Bevestiging van de oplossing
De complete oplossing zal op een specifieke plek komen te staan of hangen. Wij ondersteunen graag hierbij. Er bestaan diverse mogelijkheden om de oplossing te monteren, onder andere aan de wand. Door de oplossing aan de wand te bevestigen, kunnen alle kabels volledig weggewerkt worden. Hier zal dan ook niks meer van te zien zijn.
Denk hier van te voren over na en neem dit mee in de begroting van de aanschaf van de middelen. Zo komt u voor geen verrassingen te staan. Uiteraard adviseren wij u graag hierbij.